Zadzwoń do nas:
539 33 00 99
Zadzwoń do nas:
539 33 00 99
Lub napisz do nas:
tomcar@bosch-service.pl
Klimatyzacja w naszych autach jest układem, który zapewnia nam komfort podróży w czasie upalnych dni oraz zapewnia bardzo szybkie odparowanie szyb. Warto o nią zadbać,wykonując przeglądy przynajmniej raz do roku. Niestety nie uchroni nas to od usterek układu klimatyzacji, które pojawiają się najczęściej w formie rozszczelnienia. Elementami ,które najczęściej ulegają uszkodzeniu są:
Podczas przeglądu klimatyzacji wykonywane są następujące czynności:
Pierwszą metodą wykrywania nieszczelności, jest tak zwana metoda ciśnieniowa. Polega ona na tym, że do układu klimatyzacji, wpuszczany jest azot pod odpowiednim ciśnieniem. Następnie obserwuję się przez około 15-30 min wskazania manometru. Jeśli ciśnienie przez ten czas jest stałe, układ jest szczelny. Jeśli zauważymy, że ciśnienie dość szybko spada a przy tym słychać syczenie to lokalizujemy to miejsce i aplikujemy odpowiedni preparat który w miejscu nieszczelności zaczyna się pienić. Niestety metoda ta jest skuteczna w przypadku dużych nieszczelności.
Drugą metodą ,którą stosuję się gdy kontrolą ciśnieniową nie jesteśmy w stanie zlokalizować nieszczelności czynnika chłodniczego, jest aplikacja do układu barwnika UV. Barwnik ten aplikuje się przez złącze serwisowe, za pomocą stacji serwisowej lub specjalnym aplikatorem. Układ klimatyzacji napełniany jest czynnikem i olejem sprężarkowym. Po tym procesie uruchmiamy auto i włączamy klimatyzację. W tym czasie barwnik UV zaczyna krążyć w układzie i wydostaje się w miejscu nieszczelnośći. Wykrywamy go za pomocą lampy która emituje światło UV, świecąc na wszystkie elementy układu klimatyzacji w komorze silnika.
Jak wiadomo układ klimatyzacji nie jest układem bezobsługowym. Niestety wielu przeciętnych użytkowników zdaje sobie z tego sprawę dopiero w chwili, gdy w samochodzie po prostu zaczyna śmierdzieć. Nieprzyjemny zapach powodowany jest przez pleśnie i grzyby gromadzące się głównie na parowniku. Parownik jest bowiem idealnym miejscem dla rozwoju tego typu organizmów. Jest bowiem ukryty przed światłem i ze względu na zadanie jakie spełnia jest wilgotny. Powodowany przez pleśnie i grzyby nieprzyjemny zapach jest nawiewany dmuchawą do wnętrza pojazdu. Sam zapach powoduje oczywiście spory dyskomfort podczas podróży, jednak znacznie groźniejsze są mogące wystąpić u kierowcy i pasażerów reakcje alergiczne.
Jak wiadomo lepiej zapobiegać niż leczyć, tak więc zaleca się obsługę układu klimatyzacji pod kątem odgrzybiania raz w roku. Gdy bowiem zapomnimy o regularnym zapobieganiu (profilaktycznym odgrzybianiu) i dopuścimy już do sytuacji, gdy w kabinie zacznie porządnie cuchnąć to może okazać się, że zwykła procedura odgrzybiania okaże się niewystarczająco skuteczna. W skrajnym przypadku konieczne może okazać się wymontowanie parownika w celu jego dokładnej dezynfekcji. względu na to, że dostęp do tej części układu klimatyzacji jest trudny, a co za tym idzie jego wymontowanie jest czasochłonne, koszty mogą okazać się wysokie. Lepszym wyjściem jest zatem regularne odgrzybianie. Możemy w tej chwili wyróżnić trzy metody odgrzybiania. Poznajmy je:
Jeśli mają Państwo pytania zapraszam do kontaktu telefonicznego pod numerem
telefonu 539 33 00 99 lub do skorzystania z formularza kontaktowego w zakładce kontakt.